Komentariši

Bihać ostao bez lokalnih novina, a vjerovatno i televizije

Bihać ostao bez lokalnih novina, a vjerovatno i televizije

Kad lokalnim čelnicima treba, odnosno ne treba lokalni medij

BIHAĆ – Priča o bihaćkim gradskim novinama „037Plus“ je po svemu sudeći  završena. Nakon nepune tri godine tipkanja objavljena su 143 broja ovog lokalnog, ali po kvaliteti, i kantonalnog lista, koji se prvenstveno bavio temama građana Bihaća i gradu Bihaću bio je u pravom smislu prozor u svijet. U redakciji su radila dva novinara: Midhat Kaliman i Halid Alijagić, te tehnički urednik Hilmija Hrnjić. Pomagali su im Safet Hrnjica, izvršni direktor u RTV Bihać, Ljubiša Marković, voditelj na RTV Bihać i sportski izvještač i urednik sporta Muhamed Sadiković. Vrijedne kolege novinari kažu da su nekako gurali i skoro izgurali i treću godinu.

Podsjećamo, prije tri godine, na Dan općine Bihać, 26. februara, objavljen je prvi broj sedmičnih novina „037Plus“, a tri mjeseca kasnije s radom je počela i RTV 037. U obje redakcije zaposleno je osam ljudi jer je osnivač računao na 17 radnika koliko je bilo uposleno na dotadašnjem Radiju Bihać.

Odmah na startu se osjetilo da „starosjedioci“ s Radija nisu željeli ni novine ni televiziju, čije su redakcije smještene u drugoj zgradi. Nakon godinu i pol novine je napustila urednica Dilajla Obajdin. Nije napustila već je otjerana, kažu kolege. Svi uposleni su znali da u odnosima između urednice novina i direktorice Mirele Poprženović, nešto ne štima. Svi u gradu su znali i podatak da se „direktorisnje“ svelo na telefonski poziv upućen osnivaču tipa: „Halo šefe, kad ćete nam prebaciti grant za plaću“? Doduše, zvala je ona često ali bez efekta, prošle godine isplaćeno je samo šest „normalnih“ plata i jedna umanjena za 30 posto. Svima po 30 posto iako je novi predstavnik osnivača rekao da se to uradi drugačije. Da direktorima i urednicima umanji po 30, a ostalima 20, 10 i onim najmanjima nikako. Interesantno je da su najmanje plate primali članovi redakcije novina, u prosjeku oko 1.000,00 KM, dok je plata direktorice bila tri puta veća.

Čim je na vlast u općini Bihać došla SDA, odmah je ukinula „Hamdine medije“. Tako su nazvali bihaćke novine i televiziju koji su, naravno, najviše pratili rad tadašnjeg načelnika Hamdije Lipovače. Iako su odluku o ukidanju htjeli zamotati u trenutnu ekonomsku krizu, jasno je da je po srijedi isključivo politička osveta. Novinska redakcija mjesečno košta oko 4.500,00 KM bruto, što je osnivača za ovu godinu koštalo 27.000,00 KM jer je isplaćeno samo šest plata. Za štampanje 50 brojeva plaćeno je 35.000,00 KM, ali je i zarađeno na reklamama više od 70.000,00 KM!? Otkud onda priča da nisu isplative? Dakle, ugašene su novine koje bi, uz bolji marketing, mogle biti rentabilne, te TV 037 za čiju je opremu dato pola miliona KM. To je najnovija digitalna tehnologija koje na prostoru USK-a nema ni jedna TV redakcija. Njen rad je zamrznut, svedena je na urednika i snimatelja, pa se samo od sebe postavlja pitanje: „hoće li krajiški kanton ponovo utonuti u medijski mrak“.

Da podsjetimo, tokom ove godine sve televizije u našoj zemlji moraju preći na digitalnu tehnologiju koju već posjeduje  TV 037. I na kraju se postavlja samo jedno pitanje, da li je sa ovim upoznat Emdžad Galijašević, načelnik općine Bihać, čije su se novine ugasile, a to se rijetko događa da se gase novine koje su bile u službi načelnika i lokalne zajednice?

Rusmir KARAT

http://www.reprezent.ba

Advertisements

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s

%d bloggers like this: